Tussenstand Tweede Kamerverkiezingen

Op deze pagina wordt een tussenstand van de Tweede Kamerverkiezingen bijgehouden van de gemeente Nissewaard. Ben je al wezen stemmen? In Nissewaard kun je in 40 stemlokalen je stem uitbrengen, waaronder de drive-thru op de parkeerplaats tussen het zwembad en de bioscoop.

In het opkomstpercentage zijn de mensen die per brief hun stem uitbrengen niet meegenomen. Wel het aantal mensen dat op maandag en dinsdag hun stem hebben uitgebracht. Op maandag en dinsdag was het opkomstpercentage 8,87%.

Updates:

21.50: Het opkomstpercentage van de gemeente Nissewaard is op dit moment 59,03%. Nog niet alle stembureaus zijn meegenomen in dit percentage.
De meeste stembureaus zijn begonnen met een eerste telling.

Op het gemeentehuis, een van de drukst bezochte stembureaus, worden de stemmen gesorteerd op geldigheid – Beeld: Spieke Media
In de Olympiahal worden de stemmen van 6 stembureaus geteld. Bij deze stembureaus kon niet op locatie geteld worden – Beeld: Spieke Media

19.35: Opkomstpercentage is nu 50,26% van de stemgerechtigden in Nissewaard (exclusief de briefstemmen). 4 jaar geleden werd bij de Tweede Kamerverkiezingen om 20.00 uur een opkomst gemeld van 70,2%.

17.30 uur: Opkomstpercentage is nu 39,01% van de stemgerechtigden in Nissewaard. Landelijk heeft al meer dan 50% een stem uitgebracht, maar ervaring leert dat veel mensen in Nissewaard pas ‘s avonds hun stem uitbrengen. Ook moeten de briefstemmen nog meegeteld worden. Dat aantal wordt waarschijnlijk pas na 21.00 uur bekend.

14.00 uur: Opkomstpercentage is gestegen naar 25,67%

Op het gemeentehuis in Spijkenisse zijn tellers bezig met het tellen van de stemmen die per post gedaan zijn. Het is nog niet bekend om hoeveel stemmen het gaat.

Tellers tellen de stemmen die per post gedaan zijn – Beeld: Spieke Media

11.00 uur: Opkomstpercentage is gestegen naar 15,06%

Wat stem jij?
Vul de onderstaande drie vragen in:

http://hoeboe89.survey.fm/tweede-kamerverkiezingen-2021

Bekijk hier het resultaat van de enquete.

Beeld: Spieke Media