Spijkenisse - Op woensdag 24 juni heeft burgemeester Cor Lamers de Erepenning uitgereikt aan Jan Willem Mijnans. De uitreiking vond plaats tijdens de raadsvergadering waarin Jan Willem Mijnans afscheid nam als wethouder van Nissewaard.
Met de toekenning van de Erepenning ontvangt Mijnans de hoogste gemeentelijke onderscheiding. De gemeente spreekt daarmee haar waardering uit voor zijn jarenlange inzet voor de inwoners van Spijkenisse en later de gemeente Nissewaard.
Jan Willem Mijnans begon zijn bestuurlijke loopbaan als raadslid en was vervolgens twintig jaar actief als wethouder.
In zijn functies zette hij zich met betrokkenheid in voor onder meer sport, wonen, leefbaarheid en de kwaliteit van de openbare ruimte. Onder zijn leiding kreeg het sportbeleid in Nissewaard een stevige basis en werden belangrijke stappen gezet op het gebied van gebiedsontwikkeling en het creëren van leefbare wijken.
Het seniorenconvent van de gemeenteraad concludeerde op 22 juni 2026 dat Jan Willem Mijnans zich op bijzondere wijze heeft ingezet voor de medemens en het gemeenschapsgevoel binnen Nissewaard heeft versterkt. Om die reden is besloten hem de Erepenning toe te kennen.